Week 1 - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Joleen Kappelle - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Joleen Kappelle - WaarBenJij.nu

Week 1

Door: joleenkappelle

Blijf op de hoogte en volg Joleen

06 Juli 2012 | Tanzania, Arusha

Lieve vrienden en famillie.
Ik ben voor een half uur in het bezit van internet!
Laat ik beginnen bij mijn vlucht, die was erg goed en zonder problemen.
In tegen stelling tot die van sommige anderen. Die hun vlucht miste of hun baggage kwijt zijn. Ik slaap in een huis met 4 andere twee meisjes Jessy uit Engeland Anna uit Hongkon en Oscsar uit Hongkong en Alexie uit Dubai. In het andere huis slapen nog een frans, itelaans, engels en Amerikaans meisjes. Deze week zijn we bezig met het bouwen van een playground. En hebben we een curcus swhaillie gehad:

Jambo = hallo
Poa = zeg je terug als iemand hallo zegt
Habarie: hoe gaat het?
Assante: asjeblieft.

Ook hebben we een dans/drum workshop gehad in Afrikaanse dans. En hebben we uiteraard lekker met de kindjes gespeeld. Kortom ik vermaak me hier zeker goed. Maar mis kaas,stroopwafels en een warme douche wel. Het liefst zou ik alle kindjes mee naar huis willen nemen. Maar gelukkig heb ik nog 5 weken om volop van ze te genieten.

  • 06 Juli 2012 - 13:22

    Anoek:

    Chick! Klinkt goed, geniet er maar van! Hier hard werken en eindelijk weer weekend:) Xx

  • 07 Juli 2012 - 11:25

    Ellen :

    Jambo Joleen,
    Fijn dat je internet hebt, zodat we met veel plezier jouw belevenissen kunnen volgen. Een leuk verhaal Joleen!
    Tot de volgende keer,
    Liefs Ellen

  • 08 Juli 2012 - 22:05

    Maddy:

    Habarie Joleen!! Wat ben je toch een stoere meid. Helemaal alleen in Tanzania. Nou ja niet echt alleen, je woont nu met 4 meiden in een huis, maar toch, er is er niet 1 die Nederlands spreekt.Hoop dat jullie allen een beetje Engels spreken , anders moet je je redden met gebarentaal.
    Ik ben zo benieuwd hoe je het straks in het weeshuis vindt. Zal je blog maar wat graag volgen en hoop dat je regelmatig gebruik kunt maken van het internet. Lieve Joleen heel veel plezier en tot de volgende keer, liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

6 weken Tanzania

Recente Reisverslagen:

13 Augustus 2012

I''m back

08 Augustus 2012

Mijn laatste verslag uit Tanzania

01 Augustus 2012

Week 5

29 Juli 2012

Busongeluk MAAR iedereen is oke!

25 Juli 2012

alweer over de helft
Joleen

30 Juni ga ik voor 6 weken (tot en met 12 augustus.) vrijwilgerswerk doen in een weeshuis. In het plaatsje Arusha in Tanzania. Ik zal de eerste twee weken een groep special doen. En daaarna nog een maand zelf. Een groep special houdt in dat je onderleiding staat van een groepsleider en dat je alle werkzaamheden in groeps verband doet. Ik ga in de ochtend helpen he weeshuis op te knappen en in de middagen met de kinderen leuke activiteiten ondernemen. Maar vooral die kinderen daar liefde en aandacht geven!

Actief sinds 20 Juni 2012
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 11540

Voorgaande reizen:

11 Juli 2014 - 07 September 2014

2 Maanden filipijnen

30 Juni 2012 - 12 Augustus 2012

6 weken Tanzania

Landen bezocht: