alweer over de helft - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Joleen Kappelle - WaarBenJij.nu alweer over de helft - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Joleen Kappelle - WaarBenJij.nu

alweer over de helft

Blijf op de hoogte en volg Joleen

25 Juli 2012 | Tanzania, Arusha

Hallooo iedereen aan zowat de andere kant van de wereld!
Er is alweer een week voorbij, dus weer tijd voor een nieuw verslag.
Met al mijn avondturen om jullie ook een beetje op de hoogte te houden.
Laat ik beginnen bij Zaterdag, toen zijn we onverwachts, maar super vet. Uitgenodigd voor een Afrikaanse bruiloft. De baas van Tumaini de offinice waar ik werk. Kent die mensen heel goed, en ze doen heel erg veel voor Tumaini. Zo voorzien ze een kind van school/eten/lkleren en noem maar op.
Het huis was echt ongeloofelijk groot, net als de rest van de bruiloft overgins. In Afrika ga je pas samen wonen als je getrouwd ben. Dus bij het dinee dat in hun nieuwe huis/tuin was kregen ze de sleutel van hun nieuwe huis. Op Zondag zijn een huisgenootje en ik naar de Arusha markt geweest. En we waren de enige muzunguu's. En iedereen praten over onze blanke huid. Maar ik heb een hele leuk stof gekocht. Die ik heb weggebracht om een broek te laten maken. In een heel leuk restaurantje/winkeltje. Waar ze echt de lekkerste dingen hebben. Soms gaan we daar wel eens lunchen. Want zo nu en dan iets anders dan rijst is ook wel eens lekker. Maar helaas hebben ze daar geen Nederlandse boterham met kaas. Dat is wel iets wat ik heel erg mis.
Veder heb ik deze week 'les gegeven' samen met Emma een huisgenootje aan Liadie en Aisha twee kinderen. Die nog te jong zijn om naar school te gaan. En met werken we in de ochtend aan dingen als het alfabet en meer van dat soort dingen. Meestal geef ik op een spelende wijze les aan de kinderen die dat nodig hebben voor dat vak. In de middag. Maar ze hebben vandaag en denk morgen ook nog exames. Dus is dat er nog niet zo heel veel van gekomen. Vanaf volgende week hebben de kinderen hier ook zomer vakantie. En dan ga ik me voledig richte op leuke activiteiten doen met de kinderen, mijn laatste twee weken. Zaterdag en vanacht Dinsdag nacht was dat. Zijn twee meisjes weer naar USA en Austria vertrokken. En komen als het goed is van het weekend weer nieuwe vrijwilgers bij ons in huis. Omdat het Dinsdag gister de laatste avond van een meisje was. Zijn we uit eten geweest in Franks corner. Dat wordt gerund door een man en een vrouw. En we mochten daar gratis een drie gangen menue genieten. De wegen hier zijn nogal hobbelig. Dus zijn de terug wegen altijd zeker in het donker. Wat lastiger aangezien je een klein riviertje moet overstekken. En moet opletten voor modder. Helaas heb ik niet alle keren de modder kunnen ontwijken. Morgen Donderdag gaan we uit in Via Via dat is een club, waar echt hordes toeristen komen om uit te gaan. Vorige week was ik daar ook en dat was erg leuk. Totdat om een uurtje of 2 de lichten uit vielen, en om vervolgens ook niet meer aan te gaan.

Tot mijn volgende blog, waar ik mijn avondturen weer met jullie zal delen
Kwaderie!!!

  • 26 Juli 2012 - 22:21

    Margot:

    Heee Joleen,

    Over de helft alweer. Dat betekent dat ik je over ruim 2 weken weer kan zien!!
    Het klinkt allemaal echt heel gaaf. Ik ben dan ook zeer
    benieuwd naar de foto's! Maak er maar lekker veel, zodat ik ze allemaal
    kan gaan bewonderen!

    Liefs xxx

  • 27 Juli 2012 - 11:47

    Maddy:

    Lieve Joleen,bofkont, een heuse Afrikaanse bruiloft meemaken,dat moet echt super gaaf geweest zijn. Wat leuk dat jullie ook uitgenodigd waren en alles van zo dichtbij mochten meemaken!

    Geniet nog nan je laatste weken XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

6 weken Tanzania

Recente Reisverslagen:

13 Augustus 2012

I''m back

08 Augustus 2012

Mijn laatste verslag uit Tanzania

01 Augustus 2012

Week 5

29 Juli 2012

Busongeluk MAAR iedereen is oke!

25 Juli 2012

alweer over de helft
Joleen

30 Juni ga ik voor 6 weken (tot en met 12 augustus.) vrijwilgerswerk doen in een weeshuis. In het plaatsje Arusha in Tanzania. Ik zal de eerste twee weken een groep special doen. En daaarna nog een maand zelf. Een groep special houdt in dat je onderleiding staat van een groepsleider en dat je alle werkzaamheden in groeps verband doet. Ik ga in de ochtend helpen he weeshuis op te knappen en in de middagen met de kinderen leuke activiteiten ondernemen. Maar vooral die kinderen daar liefde en aandacht geven!

Actief sinds 20 Juni 2012
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 11538

Voorgaande reizen:

11 Juli 2014 - 07 September 2014

2 Maanden filipijnen

30 Juni 2012 - 12 Augustus 2012

6 weken Tanzania

Landen bezocht: