Week 5 - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Joleen Kappelle - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Joleen Kappelle - WaarBenJij.nu

Week 5

Blijf op de hoogte en volg Joleen

01 Augustus 2012 | Tanzania, Arusha

Lieve allemaal, wat gaat de tijd toch vlug over iets minder dan 2 weken ben ik alweer terug. Het gaat inmiddels veel beter met mijn blauwe plekken, schaafwonden en hoofd.
Ik ben uiteinelijk Zondag wel eventjes naar het ziekenhuis geweest, voor controle. En ook omdat me been heel erg gezwollen was. Maar daar heb ik nu medicijnen voor die goed helpen. Ben alleen nog wat stijf en beurs. En veel moe. Maar ik heb weer gewoon een daledale gepakt. (een minnie bus, die nou niet echt heel erg veilig is, en wel om de volgende redene geen gordels, veelste veel mensen er in en meer van dat soort dingen.)
De kinderen hebben hier inmiddels vanaf Maandag vakantie. En is het aan mij en een huisgenootje om activiteiten voor de kinderen te verzinnen. Wat erg leuk is om te doen vind ik. Zondag hadden we nog een extra social. (Dat is dat alle vrijwilgers van Aursha waar ik woon, bij elkaar komen om wat te doen.) Die Zondag was het om na te praten, wat erg fijn was. Morgen is er weer een "normale" social en gaan we uit eten en daarna uit in een toeristische club genaamd viavia.
Vedder gaat het hier allemaal zijn gangetje, maar ik merk wel dat de tijd echt heel erg snel gaat! Aan de ene kant fijn om weer thuis te zijn. Maar aan de andere kant ook jammer om hier weg te gaan. Want ik heb hier inmiddels mijn weg gevonden. Nu slaap ik alleen nog met een ander meisje in huis en een local die daar voor vast woont. Dus dat is erg rustig. Maar van het weekend komt een ander Nederlands meisje terug van Zanzibar. En komen er Maandag weer nieuwe vrijwilgers. Dus ik ben benieuwd. Zaterdag ga ik naar een leeg, waar we kunnen rondlopen bij het water. En Zondag ga ik hopelijk naar een medische kinderdagverblijf. Waar ik wel heel erg naar uitkijk. Veder heb ik inmiddels henna laten zetten op mijn hand en voet. En loop hier nu in een afrikaanse broek rond. Met veel armbandjes om me pols. Dus kortom ik ben wel een beetje ingeburgerd hier zo.. Volgende week volgt er een laaste blog vanuit het soms altijd zonnige, maar verre Tanzania. XXXX

  • 02 Augustus 2012 - 10:12

    Maddy:

    Lieve Joleen,

    dat was even schrikken ,die vorige blog van je. Wat ontzettend vervelend dat je in die pech-bus zat. Verstandig dat je toch nog even naar het ziekenhuis bent gegaan en alles hebt laten controleren.

    Lijkt me super gaaf die handen en voeten beschilderd met henna. Wil je daar een paar mooie fotoos van maken? Tegen de tijd dat je weer hier bent is het vast vervaagd, helaas.

    Lieve Joleen heel veel plezier in het medisch kinderverblijf, dat lijkt me eerlijk gezegd best wel pittig. Zie uit naar je volgende verslag.
    liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

6 weken Tanzania

Recente Reisverslagen:

13 Augustus 2012

I''m back

08 Augustus 2012

Mijn laatste verslag uit Tanzania

01 Augustus 2012

Week 5

29 Juli 2012

Busongeluk MAAR iedereen is oke!

25 Juli 2012

alweer over de helft
Joleen

30 Juni ga ik voor 6 weken (tot en met 12 augustus.) vrijwilgerswerk doen in een weeshuis. In het plaatsje Arusha in Tanzania. Ik zal de eerste twee weken een groep special doen. En daaarna nog een maand zelf. Een groep special houdt in dat je onderleiding staat van een groepsleider en dat je alle werkzaamheden in groeps verband doet. Ik ga in de ochtend helpen he weeshuis op te knappen en in de middagen met de kinderen leuke activiteiten ondernemen. Maar vooral die kinderen daar liefde en aandacht geven!

Actief sinds 20 Juni 2012
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 11535

Voorgaande reizen:

11 Juli 2014 - 07 September 2014

2 Maanden filipijnen

30 Juni 2012 - 12 Augustus 2012

6 weken Tanzania

Landen bezocht: