Week 3 - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Joleen Kappelle - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Joleen Kappelle - WaarBenJij.nu

Week 3

Door: joleenkappelle

Blijf op de hoogte en volg Joleen

19 Juli 2012 | Tanzania, Arusha

Mambo! (en dan zeggen jullie poa.)
En er is alweer bijna een week voorbij.
Ik slaap in een volentuur huis met 5 andere meisjes, en twee jongens. Waarvan er een een local is.
Ik heb Maandag voor de tweede keer de masai markt bezocht. En dat is erg leuk. Maar je koopt altijd teveel. En je bent iedereens vriend. En wordt overal zowat naar binnen gesleurd.
Ik werk nu deels in Tumani. (Het zelfde weeshuis als waar ik met de 2 week special was geweest.) En deels een greadele hoop love. Een baby homeles home. Voor kinderen van 0 tot 3 jaar. En daar hebben ze sireus het ALLER liefste kindje ter wereld. Er zijn misschien mensen die hem willen adopteren. En ik hoop heel erg dat dat door gaat. Omdat hij zich dan beter kan ontwikkelen op zijn eigen niveau. Want nu wordt hij behandeld als alle andere kinderen. Genaamd Noel. Hij heeft het syndroom vana down. Maar hij is geweldig. Dus mam bij deze je hebt er vanaf 12 augustus een zoon bij;). Misschien ga ik volgende week helpen in een special need school. Ik had gister dat was Woensdag de kinderen van Tumani ballonen gegeven. Die blije gezichtjes maakte mij zo gelukkig. Ze waren er echt ontztetend blij mee. Met eigenlijk maar iets heel kleins. Oh ook heb ik mijn eerste dale dale trip alleen overleefd. Maar vraag me niet hoe. Eerst dacht ik dat ik er bij een andeere halte uit moeset maar, daar kwam ik gelukkig optijd achter. En daarna moest ik in een vrij creepy place overstappen van dale dale. Waarom ik heb sireus geen idee. Vandaag Donderdag is de social meeting en gaan we daarna uit met ze alle. Wat ik dit weekend ga doen weet ik nog niet. Maar misschien een markt. bezoeken hier vlakbij. Volgend weekend ga ik naar Mussaai. Waar we kunnen zwemmen, watervallen kunnen zien. En misschien zelfs olifanten. Kortom ik vermaak me hier zeker goed en ben blij dat ik nog ruim drie weken heb.

  • 22 Juli 2012 - 20:05

    Jan Willem:

    Lieve Joleen,

    Je schrijft heel plezierig. Leuk om je avonturen in Tanzania vanuit Nederland te kunnen
    volgen. Soms is het spannend voor je, zeker als je de weg bent kwijt geraakt. Gelukkig heb je de goede halte weer gevonden. Heb je daar een mobiel waar je mee kunt bellen als het nodig is?
    Fijn dat je ballonnen hebt om weg te geven. Sta je op een foto met de kinderen die je ballonnen hebt gegeven?
    Ik blijf je blog volgen de komende weken en ik wens je heel veel plezier toe.
    Liefs, Jan Willem.

  • 23 Juli 2012 - 22:47

    Maddy:

    lieve Joleen, wat maak jij veel mee daar in Tanzania. De dagen moeten wel voorbij vliegen. ik kan me zo goed voorstellen dat je verliefd bent geworden op al die lieve kleine donkere kindjes en dat je ze het liefst allemaal zou willen adopteren....maar zoals je je nu inzet voor hendat is echt geweldig meis! Hoop dat je snel weer iets kunt schrijven op je blog dan kunnen wij weer genieten van al je avonturen. Lfs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

6 weken Tanzania

Recente Reisverslagen:

13 Augustus 2012

I''m back

08 Augustus 2012

Mijn laatste verslag uit Tanzania

01 Augustus 2012

Week 5

29 Juli 2012

Busongeluk MAAR iedereen is oke!

25 Juli 2012

alweer over de helft
Joleen

30 Juni ga ik voor 6 weken (tot en met 12 augustus.) vrijwilgerswerk doen in een weeshuis. In het plaatsje Arusha in Tanzania. Ik zal de eerste twee weken een groep special doen. En daaarna nog een maand zelf. Een groep special houdt in dat je onderleiding staat van een groepsleider en dat je alle werkzaamheden in groeps verband doet. Ik ga in de ochtend helpen he weeshuis op te knappen en in de middagen met de kinderen leuke activiteiten ondernemen. Maar vooral die kinderen daar liefde en aandacht geven!

Actief sinds 20 Juni 2012
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 11517

Voorgaande reizen:

11 Juli 2014 - 07 September 2014

2 Maanden filipijnen

30 Juni 2012 - 12 Augustus 2012

6 weken Tanzania

Landen bezocht: