I''m back - Reisverslag uit Voorburg, Nederland van Joleen Kappelle - WaarBenJij.nu I''m back - Reisverslag uit Voorburg, Nederland van Joleen Kappelle - WaarBenJij.nu

I''m back

Blijf op de hoogte en volg Joleen

13 Augustus 2012 | Nederland, Voorburg

Halloo iedereen, vanochtend zo rond 7 had ik weer vaste Nederlandse grond onder mijn voeten.
Mijn laatste dagje was druk maar leuk.
In de ochtend lekker met de kindjes gespeeld, todat ze naar de kerk gingen. Daarna met een huis genoot, naar de Usa markt geweest.
Dat is een erg locale markt, waar je dingen als kleding fruit en groenten kan kopen. Daarna voor de laatste keer geluncht bij ons zowat vaste lunch tentje. En daarna met zowel de jongens als de meisjes genagelakt. Ik heb de nagelak die ik over had aan de wat oudere meisjes van het huis gegeven. Ook had ik vanuit Nederland.
Een aantal cadeautjes uit Nederland mee genomen.
En aan de moeders van het weeshuis gegeven, aan mijn huisgenoten en aan de local Raymond van het huis. Ze vonden het erg leuk. En meer nederlands dan dat dat kan gewoon niet.
Toen was het tijd om naar Creadel hoop love te gaan een baby weeshuis waar ik ook heb gewerkt. Nadat ik lekker had geknuffeld met de kindjes. Eigenlijk special met Noel. Was het tijd om gedag te zeggen. En dat deed ik met pijn in me hart. Ik kon Noel daar niet achter laten. De kinderen hebben daar geen enkel kans. En noel al hellemaal niet omdat hij het syndroom van down heeft. En speciale hulp nodig heeft. Zijn enige kans is dat hij gedaopteerd wordt. Ik liep daar met pijn in me hart weg. Daarna naar de kindjes van tumani om daar gedag te zeggen, met tranen in mijn ogen. Ik vond het heel moeilijk om de kindjes daar achter te laten. Omdat zij jou kennen en jij hun. En daardoor wordt je close. Zo was ik vrij close met een jongetje van 4 jaar Liyadie hij heeft een vrij heftig verleden. En hij trekt niet echt snel naar iemand toe, met wie hij close wordt. Maar ik heb hem ook les gegeven. Zie het alfabet leren nummers en dat soort die dingen. En op het laatst merkte ik dat hij naar me toe begon te trekken. Nadat ik ieder kind van snoep had voorzien. Was het toch echt tijd dat Oddo de eigenaar me naar Kilimanjaro airport bracht. Ik werd heel lief door een helle boel kinderen van het weeshuis uitgezwaaid. Eenmaal op het vliegveld, kwam ik al gauw wat mensen tegen. Die ook naar Amsterdam moesten, maar nog een doorvlucht hadden. Dus daar gezellig de tijd mee door gebracht. Eenmaal in het vliegtuig zat ik lekker geplet tussen twee dikke mannene, ik blij.. Maar mijn vlucht was goed, eigenlijk alleen maar geslapen. Ik ga tanzania heel erg missen, vooral het bruisende straatleven. En natuurlijk de kindjes. Maar wat kan een mens genieten van een botherham met kaas en een glas melk, een warme douche. En een heerlijk een eiigen bed! Dit was het dan!!!!!!!! Ik zeg voor de laatste keer Bedaij.