week 7 - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Joleen Kappelle - WaarBenJij.nu week 7 - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Joleen Kappelle - WaarBenJij.nu

week 7

Blijf op de hoogte en volg Joleen

01 September 2014 | Filipijnen, Cebu City

Dit weekend hebben we lekker met ons luie reed in het zonnetje op Bhantayan gezeten. Een klein eilandje op zoon dikke 4 uur reizen hier vandaan. Het is een eiland waar je als de zon niet schijnt eigenlijk helemaal niks te doen is. Gelukkig hadden we alleen Maandag regen, en zijn we toen weer op tijd terug gegaan richting Cebu. Waarna toen we terug kwamen een middagje in een van de vele winkelcentrums hebben rondgelopen.

Wel een dagje project gemist, maar morgen ga ik weer lekker aan de slag met mijn lieve kindjes. Die ik over een kleine week alweer moet gaan missen. Het is voor mij heel dubbel. Aan de ene kant wil ik graag naar huis toe om me leventje in Delft weer op te pakken. En iedereen weer te zien.

Maar aan de andere kant wil ik ook heel graag hier blijven, omdat Cebu en de Filipijnen ook echt mijn thuis zijn geworden. En ik dat ik mijn lieve apenkoppen voor altijd achter moet laten!

Deze week ga ik educatief) speelgoed voor de kinderen kopen, wat hopelijk niet binnen een dag kapot en/of weg is. We gaan het zien. Ik ben zeer benieuwd want ik blijf me verbazen over wat ze allemaal gesloopt krijgen.Ze stoppen hier alles in hun mond, verscheuren alles of gooien ermee. Al deze bovenstaande dingen in combinatie is trouwens ook meer een gebruik dan een uitzondering.

He t is leuk om te zien, dat niet alleen de kinderen je echt kennen. En je liefdevol in de arme stormen als ze je zien. Maar dat je ook merkt dat de ouders je leren kennen en een praatje met je komen maken.
Voor de rest zijn Anelie (de gene met wie ik op de groep sta) En Paul (mijn projectcoördinator) echt twee super mensen die openstaan voor tips en me bij alles betrekken. Hierdoor heb ik me ook heel snel thuis gevoeld op Adam Jenny en heb ik er echt mijn plekje gevonden.

Morgen (Dinsdag) vertrekken de 2 meiden met wie ik de afgelopen 3 weken doorgebracht heb naar Fiji. En zit ik de rest van de week als enige vrijwilliger, maar dat vind ik op zich niet zo erg. Aangezien ik me hier helemaal thuis voel.

Tot slot wil ik graag nog een paar dingen over Filipijnen met jullie delen:
Ze trekken allemaal hun shirt hier over hun hoofd tegen de zon. Zodat je dan alleen nog hun ogen kan zien, maar dan lijken ze net een stel bandieten. Je hier rustig een aantal uur vast kan staan in het verkeer door de regen. En dat niemand zich daar op heeft voorbereid omdat de weersvoorspelling hier als volgt is: het gaat over 12 uur ergens in Cebu regen en is er een kans op onweer in de komende 7 uur.

Tot de volgende blog.

x Joleen

  • 01 September 2014 - 20:42

    Maddy:

    Joleen petje af, ben jaloers op je,je maakt zoveel gave dingen mee. geniet de laatste periode nog maar extra van alle Fillipijnse "gewoontes" en van je lieve kinderen ... En dat je met walvishaaien gezwommen hebt........ Daar moet ik de hele tijd aan denken. Geweldig!

    Liefs jan en maddy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Cebu City

2 Maanden filipijnen

Ik ga voor twee maanden op een 'school' helpen op Cebu city op de Filipijnen voor kinderen met een beperking.

Recente Reisverslagen:

06 September 2014

week 8

01 September 2014

week 7

26 Augustus 2014

Week 6

14 Augustus 2014

Week 5

09 Augustus 2014

Week 4
Joleen

30 Juni ga ik voor 6 weken (tot en met 12 augustus.) vrijwilgerswerk doen in een weeshuis. In het plaatsje Arusha in Tanzania. Ik zal de eerste twee weken een groep special doen. En daaarna nog een maand zelf. Een groep special houdt in dat je onderleiding staat van een groepsleider en dat je alle werkzaamheden in groeps verband doet. Ik ga in de ochtend helpen he weeshuis op te knappen en in de middagen met de kinderen leuke activiteiten ondernemen. Maar vooral die kinderen daar liefde en aandacht geven!

Actief sinds 20 Juni 2012
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 11526

Voorgaande reizen:

11 Juli 2014 - 07 September 2014

2 Maanden filipijnen

30 Juni 2012 - 12 Augustus 2012

6 weken Tanzania

Landen bezocht: