week 8 - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Joleen Kappelle - WaarBenJij.nu week 8 - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Joleen Kappelle - WaarBenJij.nu

week 8

Blijf op de hoogte en volg Joleen

06 September 2014 | Filipijnen, Cebu City

Na twee mooie maanden Filipijnen met bijzondere mensen en avondturen. Ga ik naar huis, met een lach en een traan, en krijgen mijn lieve apenkopjes een heel bijzonder plekje!


Aan al het leuke komt een eind, zo is er ook een einde gekomen aan 2 maanden vrijwilligerswerk doen in de Filipijnen. Het is heel erg dubbel om naar huis te gaan, want aan de ene kant is Cebu ook echt mijn thuis geworden. En zijn er nog zoveel dingen waar ik bij mijn project nog eigenlijk bij wil helpen. Ze zitten nu een fase waarin een heleboel dingen gaan veranderen en beter worden. Maar aan de anderen kant kijk je er ook naar uit om iedereen weer te zien.

Vrijdag ochtend was mijn laatste ochtendje (op vrijdagen is er altijd alleen maar in de ochtend 'les') Wat super leuk was dat ik Donderdag eigenlijk al afscheid had genomen van een jongetje genaamd Dave. Maar ik had aan ze moeder gevraagd of hij morgen ook kwam (hij zit in de middag groep dus meestal komt hij niet op vrijdag.) De moeder reageerde een beetje vaag dus ik was nergens vanuit gegaan. Dus was het een extra grote verassing om Dave vrijdag ochtend alsnog te zien. Ondanks de stromende regen van die ochtend.

Ik vond het heel erg leuk om te horen hoe blij ze met me waren en hoe dankbaar ze zijn voor al me hulp. En dat ze willen dat ik langer kon blijven. Ook heeft de baas van Adam jenny het volgende op mijn FB bericht gereageerd:

It's People like you that keep the The center up and running.. Thank you for sharing your time.. AJCC well miss you...

Dat raakte me wel, dat mensen zo blij en dankbaar zijn met jou hulp. Ik heb het dan ook met erg veel plezier gedaan.

Ik ga iedereen in de Filipijnen ontzettend missen, maar heb gelukkig een heel mooi plakwerk van de kinderen en docenten. Wat totaal onverwachts kwam omdat ze dit bij de vorige vrijwilgerster niet gedaan hadden. Ook heb ik een certificaat gekregen wat ook een mooi plekje krijgt.

Ik zeg dag tegen de Filipijnen en hallo tegen Nederland (over een paar uur)

Tot mijn volgende avontuur waar ik zeker ook weer een blog van bij ga houden. Omdat ik deze blogs met heel veel plezier heb geschreven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Cebu City

2 Maanden filipijnen

Ik ga voor twee maanden op een 'school' helpen op Cebu city op de Filipijnen voor kinderen met een beperking.

Recente Reisverslagen:

06 September 2014

week 8

01 September 2014

week 7

26 Augustus 2014

Week 6

14 Augustus 2014

Week 5

09 Augustus 2014

Week 4
Joleen

30 Juni ga ik voor 6 weken (tot en met 12 augustus.) vrijwilgerswerk doen in een weeshuis. In het plaatsje Arusha in Tanzania. Ik zal de eerste twee weken een groep special doen. En daaarna nog een maand zelf. Een groep special houdt in dat je onderleiding staat van een groepsleider en dat je alle werkzaamheden in groeps verband doet. Ik ga in de ochtend helpen he weeshuis op te knappen en in de middagen met de kinderen leuke activiteiten ondernemen. Maar vooral die kinderen daar liefde en aandacht geven!

Actief sinds 20 Juni 2012
Verslag gelezen: 4215
Totaal aantal bezoekers 11506

Voorgaande reizen:

11 Juli 2014 - 07 September 2014

2 Maanden filipijnen

30 Juni 2012 - 12 Augustus 2012

6 weken Tanzania

Landen bezocht: