Week 6 - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Joleen Kappelle - WaarBenJij.nu Week 6 - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Joleen Kappelle - WaarBenJij.nu

Week 6

Blijf op de hoogte en volg Joleen

26 Augustus 2014 | Filipijnen, Cebu City

Er is weer een hoop gebeurd, waarvan ik jullie weer allemaal op de hoogte moet stellen dus zal ik dat bij deze maar eens gaan doen.

Laat ik voor het gemak maar gewoon bij het begin beginnen, namelijk bij het weekend Camotes. Ik heb daar een erg mooie eiland tour gedaan. Daar heb ik onder anderen caves, stranden, stadjes gezien, een waterval (waar ik met al me spullen in ben gevallen) In het resort kwam ik nog wat mensen tegen van een andere vrijwilligers organisatie daar lekker mee gegeten dus dat was leuk. De volgende dag met een omweg heen en terug naar een adventure park geweest, samen met een Filipijns Homostel dat ik onderweg had ontmoet. Kortom een leuk weekend maar wel met wat haken ogen.

Laat ik dan maar gelijk even in de vakantie sfeer blijven en mijn verhaal uit de doeken doen over ons lange weekend Palawan (Waar de nieuwe expeditie robinson opgenomen is) we hebben daar een eiland hopping tour gedaan, mijn eerste duik gemaakt (eens maar nooit meer) en hebben we een van de wereld wonderen mogen beschouwen, de underground river. Het was mooi maar verder niet onwijs bijzonder. Eigenlijk gewoon een soort van onder ground river dus, met allemaal beelden. Waar allemaal verschillende dingen uit waren gevormd, als vissen, goden etc. Al moest je bij de een wel wat beter kijken dan de ander. Ook hier hebben we weer veel Nederlanders ontmoet en ook travestieten. Er waren op Palawan heel veel travestieten, er is hier op Cebu zelfs een travestieten bar. En nu je er wat beter op let lopen er hier op Cebu heel veel rond.

Verder is deze week en vorige week erg snel gegaan. Omdat er een paar keer project uitviel. Ze hebben hier lekker veel vrije dagen. Dat zou ik Nederland ook wel willen. Ik heb er nu in 2 maanden denk wel al een stuk of 10 gehad. Doen ze je in Nederland niet na. En heb ik weer veel alleen op de groep gestaan, maar dat vind ik inmiddels niet meer zo heel erg.
Aankomend weekend gaan we naar Bhantayan lekker luieren op het strand. En dan is het alweer bijna tijd om naar huis te gaan.

Als ik in de taxi zit van of naar mijn project, zie je altijd goed het verschil tussen arm en rijk.
Als de straten weer een keer ondergelopen zijn zoals vandaag zie je dit verschil extra goed. Arme mensen gebruiken het regenwater om zichzelf te wassen, hun scooter te wassen , kinderen die in het water spelen. En hebben geen paraplu. Terwijl de rijkere mensen zich chagrijnig achter een paraplu verschuilen en bang zijn dat hun mooi kleren vies worden.

Tot slot is het hier de normaalste zaak om als taxi chauffeur lekker uit het raam te rogelen ongepast en te pas, hier de hele dag overal en nergens een middag/ochtend/avond powernap te doen. Als jongen zijnde in je boxer rond te lopen op straat, en overal lekker te plassen waar je maar wil.
Oh bijna vergeten ik me nagels laten doen door een travestiet.
Ik zou zeggen lang leven de Filipijnen dus.




Tot de volgende blog,

xxx
ps foto's volgen later.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Cebu City

2 Maanden filipijnen

Ik ga voor twee maanden op een 'school' helpen op Cebu city op de Filipijnen voor kinderen met een beperking.

Recente Reisverslagen:

06 September 2014

week 8

01 September 2014

week 7

26 Augustus 2014

Week 6

14 Augustus 2014

Week 5

09 Augustus 2014

Week 4
Joleen

30 Juni ga ik voor 6 weken (tot en met 12 augustus.) vrijwilgerswerk doen in een weeshuis. In het plaatsje Arusha in Tanzania. Ik zal de eerste twee weken een groep special doen. En daaarna nog een maand zelf. Een groep special houdt in dat je onderleiding staat van een groepsleider en dat je alle werkzaamheden in groeps verband doet. Ik ga in de ochtend helpen he weeshuis op te knappen en in de middagen met de kinderen leuke activiteiten ondernemen. Maar vooral die kinderen daar liefde en aandacht geven!

Actief sinds 20 Juni 2012
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 11512

Voorgaande reizen:

11 Juli 2014 - 07 September 2014

2 Maanden filipijnen

30 Juni 2012 - 12 Augustus 2012

6 weken Tanzania

Landen bezocht: